close
تبلیغات در اینترنت
میوه راهی بسوی سلامتی

آموزشی ها

میوه خواری راهی بسوی سلامتی آیا می دانید چرا توصیه به خوردن میوه و سبزی فراوان است؟ بیشتر حجم میوه مانند بدن انسان از آب تشکیل شده است . همانطور که ۸۰ درصد وزن بدن ما از آب تشکیل شده ۸۰ درصد حجم میوه ها را نیز آب تشکیل می دهد.  تنها ماده غذایی که برطرف کننده تمام نیازهای بدن می باشد میوه است هیچ ماده غذایی وجود ندارد که ۸۰ درصد آب داشته باشد مگر میوه البته سبزیها نیز حاوی مقادیر زیادی آب هستند . میوه ها فاقد کلسترول مضر هستند. میوه ها برخلاف گوشت و لبنیات که حاوی کلسترول مضر هستند از آن تهی…

banner
براي اطلاع از آپديت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

آموزشی ها

میوه خواری راهی بسوی سلامتی

آیا می دانید چرا توصیه به خوردن میوه و سبزی فراوان است؟

بیشتر حجم میوه مانند بدن انسان از آب تشکیل شده است .

همانطور که ۸۰ درصد وزن بدن ما از آب تشکیل شده ۸۰ درصد حجم میوه ها را نیز آب تشکیل می دهد.

 

تنها ماده غذایی که برطرف کننده تمام نیازهای بدن می باشد میوه است

هیچ ماده غذایی وجود ندارد که ۸۰ درصد آب داشته باشد مگر میوه البته سبزیها نیز حاوی مقادیر زیادی آب هستند .

میوه ها فاقد کلسترول مضر هستند.

میوه ها برخلاف گوشت و لبنیات که حاوی کلسترول مضر هستند از آن تهی می باشند ؛

میوه موجب تقویت حافظه می شود .

لازم به ذکر است که میوه سوخت اساسی مغز است و تاثیر مثبتی بر روی مغز می گذارد ،

اگر میزان مصرف میوه بالا باشد مغز می تواند اطلاعات را سریع تر و آسان تر بازخوانی کند.

رژیم غذایی که فیبر در آن وجود داشته باشد ضد چاقی ، فشار خون بالا و عوامل دیگری است که احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی را افزایش می دهد.

میزان فیبری که هر فرد روزانه مصرف می کند بسیار با اهمیت است و میوه تنها ماده غذایی است که حاوی فیبرهای سالم و طبیعی می باشد.

البته سبزیها نیز اگرچه به پای میوه ها نمی رسند ولی آنها هم سرشار از فیبر هستند.آموزشی ها

 توصیه می شود که با خوردن میوه و سبزی روزانه ۳۰ – ۲۵ گرم فیبر به بدنتان برسانید.

مصرف میوه احساس خوبی را در انسان به وجود می آورد و افسردگی را برطرف می نماید.

خوردن میزان زیاد میوه تاثیر بسزایی در سلامت انسان دارد ،

 نقش میوه وسبزی در پیشگیری ودرمان بیماریها

 مصرف ناکافی میوه و سبزی‌ها علت 31 درصد بیماری‌های  قلب و 11 درصد سکته‌های مغزی در دنیا است.
- میوه‌ها و سبزی‌ها به علت داشتن ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و فیبرها نقش مهمی در پیشگیری و درمان انواع سرطان
ها، بیماری‌های قلبی – عروقی، سکته
 مغزی، پوکی استخوان، دیابت و چاقی دارند.

- میوه‌ها و سبزی‌ها به علت داشتن آنتی اکسیدان‌ها و فیبرها از رسوب چربی در دیواره رگ‌ها و گرفتگی عروق جلوگیری می‌کنند.

- فیبرها باعث افزایش حجم مدفوع و افزایش حرکات روده شده و از یبوست جلوگیری می‌کنند.

- فیبرها باعث کاهش فشار درون روده می‌شوند واز بیماری‌هایی چون هموروئید (بواسیر) و دیورتیکولوز پیشگیری می‌کنند.

- فیبرها با کاهش سطح کلسترول خون از بیماری‌های عروق قلب و مغز جلوگیری می‌کنند.

- فیبرها تخلیه محتویات معده به درون روده و جذب آنها را به تاخیر می‌اندازند و با این کار مانع افزایش ناگهانی قند خون می‌شوند و به همین علت در کنترل بیماری دیابت مفید هستند.

- فیبرها با ایجاد حس سیری، باعث کاهش مصرف غذا شده و به کاهش وزن کمک می‌کنند.

- میوه‌ها و سبزی‌ها نقش محافظتی در ابتلا به سرطان کولون و رکتوم دارند.

- میوه‌ها و سبزی‌ها غنی از پتاسیم بوده و مصرف آنها برای کنترل فشارخون و جلوگیری از ریتم‌های قلبی نامنظم موثر است.

- میوه‌ها و سبزی‌ها به علت داشتن آنتی اکسیدان‌ها نقش مهمی در مقابله با آلودگی هوا دارند.

میوه ها وسبزیها موادسمی را از خون پاک می کنندآموزشی ها

مواد شیمیایی موجود در میوه‌ها و سبزی‌ها ژن‌هایی را وارد کبد می‌کنند و تبدیل به پروتئین‌هایی می‌شوند که مواد سمی را از خون پاک می‌کند.

مردم از فواید مصرف میوه و سبزی آگاهی كافی دارند ولی عملکرد آنها مطلوب نیست و هنوز هم می‌توان گفت که میوه و سبزی در سبد غذایی ایرانیان بسیار محدود است و به مصرف میوه و سبزی توجه كافی ندارند.

 میوه و سبزی در سبد غذایی بسیار اهمیت دارد و می‌توان به عنوان یک غذای با ارزش مصرف شود؛ ثابت شده است که مواد شیمیایی موجود در میوه‌ها و سبزی‌ها که فیتوکمیکال‌ها نام دارند که در بیان ژن‌های بدن مؤثر است.

 امروزه همه می‌دانند که میوه‌ها و سبزی‌ها کلسترول و فشار خون را کاهش می‌دهند ولی باید دانست که عملکرد مهم میوه‌ها و سبزی‌ها بیان ژن‌ها در بدن است.

مواد شیمیایی موجود در میوه‌ها و سبزی‌ها ژن‌هایی را وارد کبد می‌کند و تبدیل به پروتئین‌هایی می‌شوند که مواد سمی را از خون پاک می‌کند.

 زمانی که در یک مکان با آب و هوای آلوده زندگی می‌کنیم باید مواد سمی را از بدن خارج کنیم که سمیت زدایی از خون توسط میوه‌ها و سبزی‌ها به خوبی صورت می‌گیرد البته ویتامین‌های موجود در میوه‌ها و سبزی‌ها خاصیت ضدسرطانی دارد و به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند.

میوه‌ای که زود خراب می‌شود از نظر تغذیه‌ای بسیار ارزشمندتر از میوه‌ای است که 20 روز در یخچال سالم می ماند به دلیل اینکه به برخی از میوه‌ها هورمون زده می‌شود که مانع خراب شدن آنها و بزرگی بیش از حد آنها می‌شود.

میوه و سبزیجات بهترین منابع غذایی حاوی انتی

اکسیدان و ضد پیری

متخصصان تغذیه همواره تاکید دارند که بهترین منابع غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها شامل میوه‌ها و سبزی‌های دارای فیبر خوراکی زیاد، مغزها و  دانه‌ها و همچنین مواد غذایی سرشار از پروتئین‌های ضد پیری هستند.

 

 مصرف مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان برای سلامت بدن، تقویت سیستم ایمنی و همچنین افزایش طول عمر و به تعویق انداختن فرآیند پیری ضروری است.

 اما نقش دقیق آنتی اکسیدان‌ها در بدن چیست؟

 آنتی اکسیدان‌های موجود در غذاها در واقع تاثیر مولکول‌های رادیکال آزاد را در بدن کاهش می‌دهند. وقتی این مولکول‌ها در بدن فعال هستند، اعضای بدن سریع‌تر فرسوده می‌شوند و در نتیجه فرآیند پیری زودتر بروز می‌کند.

بنابراین آنتی‌اکسیدانها موجب می‌شوند که بدن جوان‌تر و شاداب‌تر بماند و درعین حال علائم پیری را کاهش می‌دهند.آموزشی ها

هرچند آنتی اکسیدان‌ها برای بدن مفید هستند اما همه انواع آنها نمی‌توانند تاثیر ضدپیری داشته باشند بلکه برخی از آنها نقش موثرتری در جوان‌تر ماندن دارند و با حفاظت از شما در برابر بسیاری از بیماری‌های دردناک و خطرناک در واقع عمرتان را طولانی‌تر می‌کنند.

 مهمترین آنتی اکسیدان‌هایی که خاصیت ضدپیری دارند شامل کارتنوئیدهای موجود در میوه‌ها و سبزی‌ها، ویتامین C همراه با «بیوفلاوونوئیدها»، ویتامین E در ترکیب با «توکوفرول‌ها» و سلنیوم هستند که یک آنتی اکسیدان مینرال است.

آکادمی ملی علوم آمریکا، انستیتو ملی سرطان و همچنین بسیاری دیگر از سازمانها و مراکز سلامتی توصیه می‌کنند که مصرف روزانه حداقل پنج نوبت از غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان که مهمترین آنها میوه‌ها و سبزی‌ها هستند، ضروری است.

بعلاوه مصرف این مواد غذایی را می‌توان به 9 نوبت در روز افزایش داد اما با این حال اکثر مردم فقط یک تا دو نوبت در روز از این خوردنی‌های مفید و سالم استفاده می‌کنند.

مزایای کارتنوئیدها شامل محافظت از بدن در برابر عفونت‌ها و آسیب‌های ناشی از مولکول‌های رادیکال آزاد است. این آسیب‌ها در واقع بر اثر آلودگی، استعمال سیگار، نور زیاد خورشید، تشعشعات رادیواکتیو و استرس بروز می‌کنند.

به گفته پزشکان، مصرف کارتنوئیدها موجب بهبود قدرت و شفافیت بینایی، سلامت بیشتر پوست، کاهش خطر ابتلا به سرطان‌ها، پیشگیری از امراض قلبی، جلوگیری از پیری زودرس پوست، کاهش خطر تحلیل ماکولار چشم (عارضه چشمی ناشی از پیری) و نیز موجب کاهش خطر بروز آب مروارید و نابینایی می‌شود. سبزی‌های حاوی کارتنوئیدها اغلب به رنگهای زرد، قرمز، نارنجی و یا برگ‌های سبز تیره هستند که از مهمترین آنها می‌توان به اسفناج، کلم بروکلی، فلفل سبز و قرمز و هویج  اشاره کرد.

سه آنتی اکسیدان مفید دیگر با خاصیت بالای ضدپیری شامل ویتامین‌های E و C و ماده معدنی سلنیوم هستند که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند و از تحلیل رفتن و تضعیف استخوان‌ها، مفاصل و اعضای مهم دیگر بدن مثل پوست جلوگیری می‌کنند.

مزایای ویتامین C شامل جلوگیری از چروک خوردن پوست، سالم نگه داشتن استخوان‌ها و پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن و نیز جلوگیری از فرایند اکسیده شدن است که این فرآیند در بروز آب مروارید، آرتریت، بیماری قلبی و سرطان نقش دارد. مهمترین منابع این ویتامین همراه با بیوفلاوونوئیدها شامل فلفل سبز و قرمز، کیوی، پرتقال، لیموها، گریپ فروت، توت‌ها، کلم بروکلی، طالبی و گوجه فرنگی هستند.

مزایای ویتامین E شامل کاهش خطر بروز بیماری قلبی، سرطان و سایر امراض ناشی از بالارفتن هستند. ویتامین E تاثیر مولکول‌های رادیکال آزاد را خنثی می‌کند و از تخریب اسیدهای چرب ضروری که برای سلامت سلولها ضروری هستند، پیشگیری می‌نماید. مهمترین منابع حاوی ویتامین E همراه با «تیکوفرول‌ها» و «توکوتریینول‌ها» شامل مغزها بویژه بادام، دانه‌ها مخصوصا تخمه آفتابگردان و هم‌چنین بادام زمینی،اسفناج و آووکادو هستند.   

ویتامین‌ها موجب کند شدن روند پیری می‌شود، خطر ابتلا به سرطان‌ها را کاهش می‌دهد، از عروق خونی محافظت می‌کند و احتمال حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

وجود سه نوع آنتی‌اکسیدان فلاوونوئید، پلی فنول و اسید اسکوربیک در سیب  علت سلامتی و بی‌نیازی مراجعه به پزشک است.

 این سه ماده در واقع مواد آنتی‌اکسیدانی هستند که از پیر شدن سلول‌ها و بروز سرطان جلوگیری می‌کنند.

در هر 100 گرم سیب در حدود هزار و 500 میلی‌گرم ویتامین c وجود دارد که رقم قابل توجهی است.

 سیب همچنین حاوی نوعی فیبر غذایی موسوم به پکتین است که مواد سمی را از بدن خارج می‌کند و میزان کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد.

 سیب همچنین حاوی ویتامین‌ها و املاح معدنی نظیر کلسیم است و وجود اسید مالیک و تارتاریک در آن به سوءهاضمه کمک کرده و تقویت و پاک‌سازی کبد را در پی دارد.

 

 منبع : نصرپاک ایمان


:: امتياز: نتيجه : 5 امتياز توسط 5 نفر مجموع امتياز : 5

:: بازديد : 1981
:: برچسب ها : میوه های چربی سوز , میوه های چربی سوز کدامند؟ , غذاها و میوه های چربی سوز , بهترین میوه های چربی سوز , میوه و سلامتی , راز سلامتی میوه ها , خواص میوه ها , خواص میوه ها و سبزیجات , فواید میوه ها , فواید میوه ها در دوران بارداری , فواید میوه ها و سبزیجات , فواید میوه های تابستانی , مزایای میوه ها , فایده میوه ها , فایده میوه جات , فواید میوه جات , خواص میوه جات , خاصیت میوه ها , خاصیت میوه جات , اکسیدان و ضدپیری ,

:: ارسال شده در: خواص میوه و سبزیجات , تغذیه و سلامتی ,
:: مطالب مرتبط: چهار گيـاه تقـويـت کنـنـده میل جنسـي , 8 ماده غذایی با خاصیت ضد درد , فواید بادام تلخ , خواص درمانی زرشک , هر روز سبزیجات مصرف کنید!!! , گیاهی مفید برای رفع عطش , با خیال راحت سیر بخورید!!! , ضد آفتاب های خوراکی!!! , خواص نخود فرنگی , با این مواد غذایی بدنتان را سم زدایی کنید! ,
نويسنده : پیمان
تاريخ : [دوشنبه 08 آبان 1391 ] [ 2:37]
ارسال نظر براي اين مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرين مطالب ارسالي
? زخم سینه در دوران شیردهی تاريخ : دوشنبه 21 بهمن 1392
? بایدها و نبایدهای دعوای زناشویی تاريخ : دوشنبه 21 بهمن 1392
? رنگ سال 2014 تاريخ : دوشنبه 21 بهمن 1392
? لطفا این پنج جمله را به مجردها نگویید!!! تاريخ : جمعه 18 بهمن 1392
? سوزش ادرار در زنان تاريخ : جمعه 18 بهمن 1392
? پیامک روز ولنتاین تاريخ : چهارشنبه 16 بهمن 1392
? راه های افزایش انگیزه تاريخ : چهارشنبه 16 بهمن 1392
? مزوتراپی صورت تاريخ : چهارشنبه 16 بهمن 1392
? نحوه تمیز کردن گل مصنوعی تاريخ : چهارشنبه 16 بهمن 1392
? با این قوانین مد ، خوش تیپ باشیم تاريخ : چهارشنبه 16 بهمن 1392
user
progress عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

progress فراموشي رمز عبور؟

progress عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
ورزشی
آشپزی
هنری
کودکان و کودک داری
خانه داری
خانواده و ازدواج
سلامت و رِژیم
روانشناسی
اطلاعات عمومی
کامپیوتر
دین و معارف
آرایش و زیبایی
فروشگاه
easymoblog آمار مطالب
» کل مطالب : 1131
» کل نظرات : 496
stat آمار کاربران
» افراد آنلاين : 8
» تعداد اعضا : 528

onlineuser کاربران آنلاين

servertime آمار بازديد
» بازديد امروز : 1,541
» بارديد ديروز : 5,498
» ورودي گوگل امروز : 0
» ورودي گوگل ديروز : 7
» بازديد هفته : 11,105
» بازديد ماه : 87,548
» بازديد سال : 675,085
» بازديد کلي : 11,728,413